SOMMARLOV

Ännu ett läsår är snart slut, tänk att tiden bara går
fortare och fortare för varje år. I år lämnar jag
treor vilket är både en sorg och en glädje.
Sorg över att lämna en välfungerande grupp där
man kommit nära varenda elev under tre års tid.
Glädje över att man fått vara med under deras
fantastiska utveckling och att man med stolthet 
kan lämna dom till mottagande lärare.
Jag kommer också att ta emot nya ettor ett 
oskrivet blad som man både med nyfikenhet och
spänning ser fram emot. Det är väldigt speciellt
att börja med ettor, trots att jag har gjort det så
många gånger, blir man alltid lika överraskad.
Det känns rörigt, du hör dig själv upprepa samma saker gång på gång. Självklarheter är inte längre
självklara. Du jobbar med instruktioner och strukturer på alla sätt du kan komma på och ibland känns det som om allt är upp och ner.
Samtidigt finns det inget härligare än att börja med en etta, dessa små människor som är så fyllda med glädje och "törst".

Innan detta ligger dock ett härligt sommarlov framför mig. Jag har hittat en ny spännande bok som jag ska läsa i sommar "språkutveckling- teori
och praktik i skolår 1-3" Den utgår från läroplanen och bygger på forskning och beprövad erfarenheter. Du får också konkreta förslag på språkstimulerande övningar. Jag ska också titta på ett nytt finlandssvenskt läromedel "Myran".
Jag ska också hinna med att läsa många deckare och feelgood böcker av olika slag, och kanske slå
mitt rekord från förra sommaren.

Detta är mitt sista blogginlägg den här terminen och jag vill passa på att tacka alla som skrivit kommentarer  och önska alla en härlig sommar.

Ylva Säfström 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hjärngympa “Stretch your thinking”

Genrepedagogik - cikelmodellen

Cirkelmodellen- även i min engelskundervisning